Strona główna > Blog > Jak wzmocnić swój biznes dzięki lokalnym kampaniom marketingu drukowanego?

Druk nie umarł. Wręcz przeciwnie, przeżywa swój renesans. W czasach, gdy świat zalewa marketing cyfrowy, ludzie nie wiedzą, gdzie go szukać. W rezultacie, druk wyrył sobie nową niszę jako bardziej godny zaufania, niezawodny i zapadający w pamięć sposób marketingu. Tak jest, druk jest nowym medium. Według Joe Pulizzi z Content Marketing Institute, "druk jest nietradycyjnym marketingiem. To właśnie tam dziś jesteśmy. Blogowanie, media społecznościowe, artykuły internetowe... to wszystko jest bardzo tradycyjne." Więc jeśli chcesz pozostać na czele krzywej, dlaczego nie używać druku?

Co więcej, jeśli jesteś lokalną firmą z fizyczną obecnością (może masz biuro, studio, restaurację lub sklep), marketing drukowany może być najskuteczniejszym sposobem na zaznaczenie swojej obecności na rynku lokalnym. O ile digital jest skuteczny w docieraniu do międzynarodowych konsumentów, o tyle druk ma przewagę, jeśli chodzi o biznes lokalny. Badania wykazały, że lokalne firmy uważają, że marketing drukowany jest ważniejszy od cyfrowego. 68% stwierdziło, że druk ma kluczowe znaczenie w ich strategii, podczas gdy tylko 8% stwierdziło, że digital ma kluczowe znaczenie. Co więcej, druk ma większy zasięg niż digital na poziomie lokalnym. Pięknie zaprojektowane plakaty, ulotki i broszury pomogą zwiększyć świadomość marki i przyciągnąć lokalnych klientów do Twojej firmy, pozostawiając trwałe wrażenia.

Skuteczna lokalna kampania marketingowa z wykorzystaniem druku to strategia, projekt, dystrybucja i pomiar:

Strategia

Zacznij od skutecznej strategii. Upewnij się, że znasz swoich odbiorców i swój rynek, a także, że jesteś na bieżąco z najnowszymi trendami w marketingu drukowanym. Koordynacja kampanii jest kluczowa, a jeśli zaplanujesz swój marketing offline w tandemie z marketingiem cyfrowym, oba te elementy mogą się wzajemnie wzmacniać.

1. Guerilla Marketing

Jeśli jesteś małym, lokalnym biznesem ze skromnym budżetem, spróbuj skorzystać z marketingu partyzanckiego. Jest to bardzo opłacalny sposób na pobudzenie biznesu i pomaga stworzyć unikalną narrację marki. Naklejki i plakaty mogą być wykorzystane w kreatywny sposób do promowania marki w sposób autentyczny, charakterystyczny i tani.

Guerilla marketing nie musi być podziemny lub staromodny, musi być po prostu inteligentny, kreatywny i subtelny. Najlepszą rzeczą w tym lokalnym podejściu do marketingu druku jest to, że nie jest on widoczny, dzięki czemu konsumenci mogą tworzyć swoje własne połączenia z Twoją marką i odnosić się do niej w bardziej znaczący i osobisty sposób. Naklejki są świetnym sposobem na budowanie lojalności; konsumenci, którzy noszą naklejki (być może na ich ubraniach lub ich laptopach) nie tylko reklamują się w Twoim imieniu, ale także stają się ambasadorami marki. Jest to bardzo inteligentna technika.

2. Direct Mail

Ostatnie badania sugerują, że 79% konsumentów uważa, że czytanie poczty jest bardziej wygodne niż dzieje się online. Większość reklam e-mail kończy się zagubiony w folderach śmieci na świecie, podczas gdy 81% marketingu bezpośredniej poczty jest czytany i zaangażowany. Spróbuj wysłać broszury, biuletyny lub spersonalizowane kartki okolicznościowe - upewnij się, że marketing bezpośredni zawiera logo Twojej marki, indywidualny projekt oraz kod QR, który poprowadzi klientów do Twojej strony internetowej. W ten sposób możesz wykorzystać druk do zwiększenia zaangażowania w treści cyfrowe. W zeszłym roku poczta bezpośrednia przyniosła średni zwrot z inwestycji w wysokości 1300%!

3. Plakaty

Plakaty mogą wizualnie przyciągnąć klientów do Twojej firmy i są świetnym sposobem na przekazanie dużej ilości kluczowych informacji na ograniczonej przestrzeni. Naprawdę skuteczny projekt plakatu będzie wpływać i zachęcać każdego, kto kładzie oczy na nim. Plakaty mogą być wykorzystywane do reklamowania wydarzeń, prezentowania nowych produktów i zwiększania świadomości marki. Co więcej, przy druku hurtowym, plakaty są niezwykle efektywne kosztowo, dając Ci świetny zwrot z inwestycji.

Zaprojektuj

Teraz, gdy już znalazłeś idealną strategię, musisz znaleźć najlepszy projekt. Lokalna kampania marketingowa jest tylko tak dobra, jak wygląda, a silny obraz wizualny może wykonać pracę tysiąca słów. Kiedy podchodzisz do projektowania, masz dwie opcje:

1. Zrób to sam

Niektóre firmy decydują się na samodzielne projektowanie druków - jest to świetny sposób na zachowanie kreatywnej kontroli (i obniżenie kosztów). Może to być szczególnie opłacalne, jeśli jesteś małą, zaradną firmą z kreatywnym zacięciem i chcesz, aby Twoje projekty były bardzo osobiste i autentyczne. Jeśli uważasz, że jest to najlepsza droga dla Ciebie, sprawdź nasze zestawienie najlepszych darmowych narzędzi do projektowania graficznego, a będziesz się rozpocząć w krótkim czasie.

2. Znajdź najlepszego projektanta

Alternatywnie, jeśli masz budżet na to (i nie ufać własne umiejętności twórcze!) zatrudnianie wysokiej klasy projektant graficzny jest pewny sposób, aby stworzyć niezapomniane, wysokiej wpływu projektów, które pozostawi długotrwałe wrażenia wśród konsumentów. Znalezienie świetnego projektanta jest ważnym (i często trudnym) procesem, więc upewnij się, że postępujesz zgodnie z naszymi radami na temat znalezienia odpowiedniego projektanta dla Ciebie. Jeśli znajdziesz odpowiedniego, nie ma powodu, aby nie mógł on wcielić w życie Twojej osobistej wizji.

Dystrybucja

Podczas gdy strategia i projekt są ważne, dystrybucja jest absolutnie kluczowa. Zawsze warto pamiętać o zasadzie 80/20 - 20% wydatków powinno być przeznaczone na strategię i projekt, a 80% na dystrybucję materiałów drukowanych. Kiedy Twoje materiały są już gotowe, wykorzystaj je w pełni; drukuj je masowo, kieruj na różne wydarzenia i używaj ich więcej niż raz.

1. Gdzie prezentować plakaty

Miejsce, w którym powiesisz swój plakat jest równie ważne jak sam projekt. Lokalizacja jest wszystkim. Eksponowanie plakatów we własnej siedzibie jest najprostszym i najtańszym sposobem na zaprezentowanie swoich dzieł sztuki. W zależności od charakteru Twojej działalności, to może być wszystko, czego potrzebujesz.

Jeśli Twoim celem jest dotarcie do konkretnej grupy odbiorców, upewnij się, że dopasowujesz swoją lokalizację do idealnej demografii konsumentów. Może to wymagać pewnych badań na temat rodzajów miejsc, w których Twoi docelowi odbiorcy mają tendencję do spędzania czasu. W innych przypadkach będzie to bardziej proste, na przykład, kampusy studenckie są oczywiście miejsce, aby dotrzeć do studentów, podczas gdy reklamy w przestrzeni publicznej są prawdopodobnie dotrzeć do większego przekroju ludzi. Pamiętaj, że wybór lokalizacji określi dokładną publiczność.

2. Gdzie rozdawać ulotki

Jeśli grupa docelowa jest na tyle szeroka, że łatwo ją znaleźć w miejscach publicznych, warto rozważyć rozdawanie ulotek przechodniom za pośrednictwem zespołów ulicznych. Upewnij się, że najpierw stworzysz profil osób, którym wręczasz ulotki, a jeszcze lepiej spróbuj nawiązać z nimi rozmowę jeden na jeden, aby wzbudzić zainteresowanie, zanim wręczysz im ulotkę. Dzięki temu mniej osób będzie wyrzucać ulotki, nawet na nie nie patrząc.

Ponadto, upewnij się, że wybrałeś odpowiedni rozmiar ulotek. Ulotki wielkości karty kredytowej są najrzadziej odrzucane, ponieważ łatwo mieszczą się w kieszeni lub portfelu. Większe, grubsze ulotki mogą czasami sprawić, że ludzie niechętnie wezmą jedną do ręki. Jeśli nie chcesz rozdawać ulotek na ulicy, spróbuj wysłać je do klientów, umieścić je wewnątrz zapakowanych zamówień, lub nawet współpracować z innymi firmami, aby pomóc w dystrybucji ulotek poprzez ich systemy.

Pomiar

Lokalny marketing drukowany oferuje duży zwrot z inwestycji. Trudność stanowi jednak śledzenie i obliczanie dokładnej wartości. Aby naprawdę zoptymalizować swoje kampanie drukowania i uzyskać analizę inicjatyw marketingowych, należy śledzić druk. Aby zmierzyć (i zwiększyć) ROI, potrzebujesz dowodów na zaangażowanie konsumentów. Jeśli możesz zamieścić przynajmniej jedno wezwanie do działania (np. zachęcając klientów do sprawdzenia Twojej firmy lub wydarzenia online), dajesz klientom jasną odpowiedź, którą możesz śledzić, aby określić sukces lokalnej kampanii marketingowej w druku.

1. Kupony i vouchery

Dlaczego nie przekształcić drukowanych ulotek w kupony promocyjne z kodami kuponów? Twoi klienci są bardziej skłonni do zaangażowania się, jeśli otrzymają zniżkę lub gratis (zwłaszcza klienci, którzy po raz pierwszy odwiedzają firmy detaliczne, takie jak sklepy i restauracje). Możesz śledzić zaangażowanie za pomocą kodów kuponów, aby uzyskać wgląd w to, gdzie i dlaczego dystrybucja ulotek przyniosła najlepsze wskaźniki odpowiedzi. Możesz następnie skonsolidować dane, które zbierasz z istniejącymi danymi klientów, a nawet handlować tymi informacjami z innymi firmami.

2. Kody QR

Jeśli Twoje materiały drukowane są wyposażone w kody QR, to publiczność może odblokować cały świat cyfrowego zaangażowania w podróży. Po zeskanowaniu kod QR może wykonać dowolną liczbę czynności: otworzyć stronę internetową, link do strony firmowej, wyświetlić film, zagrać w grę, wykonać połączenie telefoniczne, a nawet wysłać e-mail. Następnie można śledzić odpowiedzi za pośrednictwem odsyłacza URL, pomagając zmierzyć ROI.

Wnioski

W 2018 roku marketing drukowany wyłoni się jako jeden z najbardziej skutecznych i efektywnych kosztowo sposobów dotarcia do nowych i obecnych klientów na poziomie lokalnym. Najbardziej udane kampanie drukowane będą starannie koordynowane wraz z marketingiem cyfrowym, tak aby oba te działania wzajemnie się uzupełniały.

Jeśli skutecznie opracujesz strategię, stworzysz piękne projekty i poświęcisz większą część kampanii na zarządzanie dystrybucją materiałów drukowanych, przekonasz się, że o Twoim lokalnym biznesie będzie się mówiło w mieście.

FacebookTwitterLinkedinPinterestRedditDiggTumblrBufferemailPrint
Powiązane