Strona główna > Blog > 9 definitywnych trendów marketingu drukowanego w 2021 r.

Najskuteczniejszy marketing jest prosty, osobisty i godny zaufania. W 2021 roku będzie to ważniejsze niż kiedykolwiek, ponieważ pojawią się nowe trendy w marketingu drukowanym. W czasach, gdy tak wiele dzieje się w świecie cyfrowym, jeśli nie będziesz ostrożny, Twój marketing zgubi się w szumie.

Marketing drukowany może być przekonujący, zapadający w pamięć i angażujący - jego piękno polega na tym, że można po niego sięgnąć i go dotknąć. W całym tym zamieszaniu ery informacji, możliwość posiadania czegoś namacalnego pomaga w tworzeniu głębokich więzi między konsumentami i budowaniu wiarygodności w oczach odbiorców docelowych. Co więcej, badania sugerują, że konsumenci ufają drukowi bardziej niż jakiemukolwiek innemu medium. W rzeczywistości, 82% amerykańskich internautów twierdzi, że przy podejmowaniu decyzji o zakupie bardziej ufa drukowi niż marketingowi cyfrowemu. Widać wyraźnie, że druk ma w sobie autentyczność, której często nie można osiągnąć za pomocą technologii cyfrowej.

W ostatnich latach marketing drukowany przeżywa swój renesans. W 2017 roku w samych Stanach Zjednoczonych na druk ulotek wydano ponad 15 miliardów dolarów, a w 2021 roku siła druku ma jeszcze wzrosnąć. Łącząc rzemiosło, inteligentny projekt i przekonujący storytelling, skuteczny marketing drukowany ma moc angażowania i inspirowania odbiorców. W jaki sposób chcesz wyprzedzić trendy i zapewnić, że Twój marketing drukowany jest najlepszy z najlepszych?

Definitywne trendy w marketingu druku 

1. Prostota

Świat jest wypełniony cyfrowym chaosem, złożonością i niestabilnością. Wielu odbiorców poszukuje powrotu do szczerości i prostoty. Minimalizm jest drogą naprzód: obraz z jasnym i eleganckim celem będzie dominował. Tekst powinien być krótki i na temat. Maksymalnie wykorzystaj białą przestrzeń i znajdź układ, który jest prosty, czysty i autentyczny. Pamiętaj, mniej znaczy więcej.

2. Personalizowane wydruki

Druk jest już bardzo osobistym medium, ale dlaczego nie pójść o krok dalej? Dzięki spersonalizowanym wydrukom możesz dotrzeć do konsumenta na poziomie indywidualnym i zbudować znaczącą relację. Techniki takie jak niestandardowy druk plakatów, spersonalizowane ulotki i poczta bezpośrednia zapewnią Twojemu marketingowi drukowanemu przewagę. Jeśli naprawdę chcesz zrobić wrażenie, spróbuj zebrać dane online na temat preferencji swoich klientów i zamieścić je w druku. Czy produkt, nad którym się zastanawiali jest już dostępny online? Dlaczego nie powiadomić ich o tym za pomocą pięknej ulotki?

3. Łączenie druku z technologią cyfrową

Druk nie powinien być postrzegany jako wróg marketingu cyfrowego, ale raczej jako strategia, która może współpracować z cyfrowym zaangażowaniem w celu zwiększenia sprzedaży. W ostatnim raporcie Print in a Digital World 2017 Trend Report czytamy, że "jesteśmy w trakcie rewolucji informacyjnej, napędzanej przez przecięcie się dwóch najbardziej znaczących mechanizmów transferu wiedzy naszych czasów". Raport podkreśla również, w jaki sposób możemy "skorzystać na mieszaniu i łączeniu druku i technologii cyfrowych". Nowe trendy w marketingu druku biorą to pod uwagę i starają się łączyć druk z technologią cyfrową.

Innymi słowy, pomyśl o marketingu drukowanym jako o sposobie kierowania klientów na stronę internetową lub platformy mediów społecznościowych, budując w ten sposób system zaangażowania w markę, który działa zarówno online, jak i offline. Pamiętaj, aby na plakatach i ulotkach umieszczać linki do Facebooka i Twittera, a jeśli chcesz pójść o krok dalej, możesz również wykorzystać kody QR. W ten sposób Twoje materiały drukowane mogą zawierać linki do wszelkiego rodzaju ekskluzywnych treści: spersonalizowanych filmów, darmowych plików do pobrania, darmowego WiFi, gier, map, ankiet i stron internetowych. W jednej chwili trzymasz w ręku prostą, dotykową ulotkę, a w następnej odkrywasz wirtualny świat nieskończonych możliwości. Sprowadzenie potencjalnych klientów do kanałów cyfrowych pozwoli Ci również na wykorzystanie narzędzi marketingowych mediów społecznościowych i innego oprogramowania cyfrowego do pielęgnowania leadów i poprawy ROI. Jest to ostateczne doświadczenie marketingowe.

4. Unikalne kody kuponowe

Drukowanie kodów kuponowych jest wypróbowaną i przetestowaną strategią marketingową, aby przyciągnąć nowych klientów i znacznie zwiększyć sprzedaż. Ale w 2021 roku nastąpi wzrost unikalnych kodów kuponowych, które mogą być wykorzystywane do o wiele więcej. Na początek generują one wyższy ROI niż generyczne kody kuponów. Dlaczego? Ponieważ nie można ich udostępniać innym klientom, a także zapewniają kompleksowe spersonalizowane szczegóły, dzięki czemu klienci czują się docenieni na indywidualnym poziomie. Co więcej, możesz wykorzystać unikalne kody kuponów do śledzenia klientów, aby uzyskać więcej informacji o swoich odbiorcach. Informacje zawarte w kodach mogą być zatem wykorzystane do rozwoju bardziej znaczących relacji B2B, przy jednoczesnym zwiększeniu ROI i profilowaniu klientów. Teraz to jest wyjątkowe!

5. Kolor

Kolor jest wszystkim. Twój wybór koloru może sprawić lub zepsuć dobry projekt druku. Ale czy wiesz, że kolory mają moc zmieniania naszego nastroju? Eksperci od kolorów Pantone opublikowali swoje trendy kolorystyczne na 2021 rok i są one bardzo intrygujące. Według Leatrice Eiseman z Pantone, jeśli chcesz wyglądać "zaradnie", postaw na błękity i pomarańcze; żółty jest "zabawny", różowy "dyskretny", a złoty "wyrafinowany". Jeśli chcesz dotrzeć do zróżnicowanego tłumu, postaw na odcienie różu; "ta paleta sięga i obejmuje wiele różnych kultur".

Pantone przewiduje również kontynuację trendów w marketingu poligraficznym w zakresie opalizujących palet kolorystycznych oraz odejście od pasteli na rzecz jasnych i odważnych kolorów. Twierdzą oni, że "Intensywne kolory wydają się być naturalnym zastosowaniem naszego intensywnego stylu życia i procesów myślowych w dzisiejszych czasach." Kolor jest kluczowym elementem, który należy wykorzystać na swoją korzyść podczas planowania marketingu drukowanego na 2021 rok. Wybierz swój kolor, zmień swój nastrój.

6. Tekstura

Badania wykazały, że pamięć haptyczna (dotykowa) jest rodzajem pamięci, która ma najsilniejszy wpływ na ludzki mózg. Kiedy trzymamy coś w ręku, rezonuje to z odbiorcami na głębszym poziomie. Wkraczając w rok, to właśnie ta cecha stała się jedną z najważniejszych USP marketingu drukowanego. Wykorzystując naszą pamięć dotykową, media drukowane tworzą trwałą świadomość marki. Upewnij się więc, że Twoje ulotki, wizytówki i pocztówki nie tylko wyglądają atrakcyjnie, ale również są przyjemne w dotyku. Jeśli materiały drukowane wyglądają i sprawiają wrażenie kolekcjonerskich, klienci z większym prawdopodobieństwem zatrzymają je na dłużej, pielęgnując w ten sposób przywiązanie do marki. Dodaj szczegóły, takie jak tłoczenie, tłoczenie bez tłoczenia, wypukły tusz lub skomplikowane zagięcia, aby nadać im naprawdę wyjątkową fakturę. A jeśli zastanawiasz się nad tym, czy ma być błyszczący czy matowy, wybierz matowy. Rok 2021 ma być rokiem matowym.

7. Stemplowanie folią

Ludzie są jak sroki, uwielbiają błyszczące rzeczy. Jeśli chcesz, aby Twój marketing drukowany przyciągał wzrok i uwagę, spraw, aby był błyszczący. Foliowanie jest bardzo stylową i mało używaną techniką druku, w której papier jest owijany cienką warstwą folii, aby uzyskać efekt metaliczny. Możesz zastosować folię fluorescencyjną, przezroczystą, półprzezroczystą, z matowym połyskiem, a nawet holograficzną. Stemplowanie folią wygląda najlepiej na prostych projektach z grubszymi liniami - zwłaszcza jeśli chcesz uzyskać efekt odbicia - a wielką zaletą stemplowania folią jest jego trwałość. To sprawia, że wszystko trwa dłużej, co oznacza, że przesłanie Twojego plakatu lub ulotki będzie również.

8. Lakier punktowy

Chcesz podkreślić konkretną część swojego projektu? Lakierowanie punktowe jest trendem w powlekaniu druku dla Ciebie. Doda on głębi i blasku obrazowi, który chcesz podkreślić. Dlaczego nie wykorzystać go do ożywienia logo i wizerunku marki? Powłoka ta tworzy obraz o tak intensywnej wyrazistości, że jest on zbliżony do trójwymiarowego. Dzięki temu Twoje logo będzie dosłownie wyskakiwać z kartki. Lakierowanie punktowe może być wykonane w kilku stylach, w tym matowym. Dlaczego więc nie połączyć podkreślenia lakieru z mocną teksturą?

9. Opowiadanie historii

Druk jest najlepiej postrzegany jako forma sztuki. Jeśli jest dobrze wykonany, plakat może być dziełem sztuki, tak samo jak Twoja kampania. Podstawowe wezwanie do działania nie wystarczy. Nie chcesz po prostu przekazać konsumentom informacji. Chcesz opowiedzieć historię. Twoją historię.

W roku storytelling będzie kluczowym aspektem marketingu w druku. Pomyśl o wykorzystaniu silnych i przekonujących obrazów, aby przekazać jakiś aspekt narracji Twojej marki. Być może obraz reprezentuje etos, historię, przyszłość, skąd pochodzisz lub dokąd zmierzasz. Być może po prostu oddaje najnowszy produkt lub jakiś aspekt charakteru Twojej marki. Teraz połącz to z tekstem pisanym. Nie takimi informacjami, którymi wszyscy są bombardowani, ale historią, która czyni Twoją markę wyjątkową. Bo każdy kocha dobrą historię, prawda?

Wnioski

Marketing drukowany to unikalny sposób na dotarcie do konsumenta, rozwijanie narracji marki i lojalności wobec niej. Jeśli szukasz medium marketingowego, które jest osobiste, ma doskonały ROI i tworzy poczucie zaufania, to nie szukaj dalej. Przemysł drukarski rozwijał się w 2017 roku i wygląda na to, że będzie kontynuowany w 2021 roku, więc wyprzedzaj krzywą.

Upewnij się, że Twój marketing drukowany jest prosty, osobisty i dotykalny. Połącz fascynujące obrazy z matowymi teksturami i współczesnymi kolorami, aby stworzyć przyciągające wzrok niestandardowe plakaty, broszury i naklejki, które wzmocnią Twoje cyfrowe kampanie marketingowe. Podążając za tymi trendami w marketingu drukowanym, Twoje kampanie będą przykuwające i niepowtarzalne, docierając do klientów w nowy i ekscytujący sposób. Przyciągnąłeś ich uwagę, teraz opowiedz swoją historię.