Plakaty w dużych ilościach to świetny sposób na reklamę firmy, promocję wydarzenia lub pokazu, zwiększenie świadomości marki lub pokazanie produktu lub usługi w wyróżniającym się projekcie. Nasze plakaty Chilliprinting są szczególnym bestsellerem wśród naszych klientów, ponieważ oferujemy świetne produkty wysokiej jakości w konkurencyjnych cenach z szybką dostawą. Jednak z naszego doświadczenia wynika, że istnieje kilka bardzo powszechnych błędów, które można popełnić przy masowym zamawianiu plakatów drukowanych techniką offsetową.
Niektóre z tych błędów w druku plakatów wydają się być tylko drobnymi szczegółami, jednak mogą one powodować opóźnienia lub dodatkowe koszty, a także powodować nieoczekiwane rezultaty druku i marnowanie zasobów. Od poprawnej konfiguracji pliku do druku, po planowanie z wyprzedzeniem i informowanie o istotnych szczegółach, omawiamy najczęstsze błędy przy masowym drukowaniu plakatów. Pokażemy Ci, jak możesz łatwo uniknąć tych pułapek i sprawić, że Twoje zadanie drukowania będzie płynnym i bezstresowym doświadczeniem, które zapewni Ci doskonały rezultat.
1. Nie wiesz, ile plakatów potrzebujesz
Drukowanie plakatów offsetowych nigdy nie było łatwiejsze niż z Chilliprinting. Wystarczy kilka kliknięć, aby szybko zamówić plakaty online po bardzo konkurencyjnych cenach w ilościach hurtowych. Musisz jednak planować z wyprzedzeniem: chociaż oferujemy dostawę w ciągu zaledwie 48 godzin, czasami czas jest wszystkim. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz plakatów do promocji lub brandingu, na imprezy, targi lub kampanię reklamową, oblicz z wyprzedzeniem, ile egzemplarzy musisz zamówić. Nawet przy naszych świetnych cenach, drugi nakład będzie Cię kosztował więcej niż zamówienie większej ilości za pierwszym razem (zobacz nasz wpis na blogu o cenach naszych plakatów, aby zrozumieć dlaczego). Jeśli masz mało czasu, możesz nie zdążyć zamówić drugiej partii, nawet przy naszej szybkiej dostawie.
Rozwiązanie: Skonsultuj ze wszystkimi zainteresowanymi, ile plakatów będziesz potrzebować. W razie wątpliwości, prawie we wszystkich przypadkach zaleca się postawienie na plus i zamówienie dodatkowej partii. Bardzo często pojawiają się nowe możliwości wykorzystania plakatów i będziesz zadowolony, że masz ich więcej pod ręką.
2. Niewłaściwy format pliku
Wysłanie do drukarni niewłaściwego formatu pliku spowoduje w najlepszym wypadku opóźnienie, ponieważ trzeba będzie wysłać go ponownie w poprawnym formacie. W najgorszym przypadku, zły format pliku może spowodować zniszczenie nakładu, ponieważ nieoczekiwany rezultat może spowodować, że plakaty nie będą nadawały się do użytku. Większość drukarni akceptuje pliki PDF do drukowania plakatów, i tylko PDF. Żadnych dokumentów Microsoft Office ani otwartych formatów. Niektóre drukarnie mogą zaakceptować plik TIFF, inne mają bardzo szczegółowe instrukcje dotyczące konwersji lub eksportu pliku do formatu PDF. Powodem tego jest fakt, że parametry PDF obsługują takie szczegóły jak nadruki, kolory, folie i inne czynniki, które bezpośrednio wpływają na to, jak plakaty będą wyglądać w druku.
Uwaga: W Chilliprinting akceptujemy pliki JPEG, PDF i TIFF do masowego zamawiania plakatów online.
Rozwiązanie: Nie ma uniwersalnego formatu pliku lub wariantu PDF, który zagwarantuje najlepsze wyniki ze wszystkimi drukarkami. Nie wdawaj się w spór pomiędzy drukarzem a projektantem, jak poprawnie wydrukować plik - zaufaj drukarni, ona zna swoje wymagania, aby uzyskać najlepsze rezultaty. W przypadku plakatów Chilliprinting, potrzebujemy, abyś zaprojektował swój plik do druku z wymiarami plakatu. Do konwersji PDF, możesz po prostu pobrać nasze opcje pracy Adobe Acrobat Distiller.
3. Ustawienie złej lub niskiej rozdzielczości
Ogólnie rzecz biorąc, rozdzielczość dla masowego drukowania plakatów wynosi 300 dpi. Zbyt wysoka rozdzielczość może powodować problemy związane z dużym rozmiarem pliku i opóźnieniami w przetwarzaniu, co wymaga zmniejszenia rozmiaru pliku graficznego. Jednak jednym z najczęstszych problemów jest rozdzielczość zbyt niska do druku wysokiej jakości, co powoduje pikselizację obrazu. Do druku nie można używać obrazów przeznaczonych do użytku internetowego, ponieważ mają one rozdzielczość 72 dpi zoptymalizowaną wyłącznie dla ekranów. Podobnie, pliki GIF i PNG są formatami plików ekranowych, które nie nadają się do druku.
W przypadku druku plakatów w ilościach hurtowych, możemy przyjąć prace o rozdzielczości już od 150 dpi.
Rozdzielczość zależy od tego, z jakiej odległości ludzie będą oglądać plakat. Im bliżej gotowego plakatu, tym rozdzielczość powinna być mniejsza (np. min. 300 dpi), jednak gdy patrzy się na plakat z odległości większej niż 2m, rozdzielczość 150 dpi i 300 dpi wygląda identycznie.
Rozwiązanie: Różne produkty drukowane mogą mieć różne akceptowalne minimalne rozdzielczości. W przypadku plakatów powinna ona wynosić 300 dpi (choć dopuszczalna jest również 150 dpi), aby efekt końcowy nie był ziarnisty, rozmazany lub rozpikselowany. Jeśli w projekcie znajdują się elementy bitmapowe (np. zdjęcia), prosimy upewnić się, że ich rozdzielczość jest wystarczająco wysoka, aby można je było wydrukować w wymaganym rozmiarze, a także, że nie używasz plików typu screen-only. W Chilliprinting używamy rastra 70 liniowego, co daje rozdzielczość 354 dpi. Twoje pliki do druku powinny mieć optymalną rozdzielczość pomiędzy 300 a 354 dpi, ale nie większą niż ta.
4. Brak spadu dokumentu lub niedokładny spad
Spady odnoszą się do grafiki wychodzącej poza krawędź cięcia lub linię cięcia dokumentu. Jeśli chcesz, aby kolor, obraz lub jakikolwiek inny element Twojego projektu wybiegał poza krawędź plakatu, potrzebujesz spadu w swoim pliku do druku. Podstawą jest to, że żadna gilotyna ani maszyna do cięcia nie może przyciąć dokładnie na krawędzi cięcia, więc wymagana jest odrobina swobody. To jest właśnie spad. Brak spadu lub zbyt mały spad w dokumencie może spowodować, że na brzegu plakatu pozostanie mały skrawek białego papieru, co wygląda bardzo niepożądanie.
Rozwiązanie: Zawsze ustawiaj spad w swoim pliku do druku i nie zapomnij go wyeksportować, gdy zapisujesz i konwertujesz swój dokument do PDF. Przy okazji, większość drukarek będzie Ci wdzięczna, jeśli nie wyeksportujesz znaczników kadrowania. Sprawdź w drukarni jak duży spad jest wymagany dla danego produktu. W przypadku plakatów Chilliprinting, potrzebujemy 0.1 cala spadu na każdej krawędzi.
5. Umieszczanie elementów zbyt blisko krawędzi cięcia
Ten problem jest związany ze spadami dokumentów, ponieważ jest spowodowany niewielkimi niedokładnościami podczas przycinania produktów do druku. Drukarnie drukują i tną masowo. Gilotyny lub noże tnące są precyzyjne, ale nie idealne - mogą się różnić o kilka centymetrów. Dlatego właśnie należy ustawić spady i nie umieszczać elementów projektu zbyt blisko krawędzi cięcia. Jeśli obramowanie, obraz lub tekst znajdą się zbyt blisko linii cięcia, mogą wyglądać na niewyważone, a w najgorszym wypadku mogą zostać obcięte podczas przycinania.
Rozwiązanie: Tego rodzaju obszar buforowy nazywany jest również cichym obramowaniem. Zawsze pozostawiaj wystarczająco dużo bezpiecznej przestrzeni pomiędzy ważnymi elementami projektu a krawędzią cięcia i uczyń ciche obramowanie częścią swojego projektu od samego początku. W przypadku plakatów, Chilliprinting zaleca margines bezpieczeństwa dla elementów frontowych, takich jak grafika, tekst i ważne informacje, wynoszący co najmniej 0,08 cala.
6. Czytelność tekstu
Czytelność tekstu jest po części kwestią projektu: w idealnej sytuacji projektant ma na uwadze czytelność plakatu i przekazuje wszystkie ważne informacje w tekście, który jest wystarczająco duży, aby można go było odczytać nawet z daleka. Istnieją jednak powszechne błędy w druku, które również mogą wpływać na czytelność tekstu. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, czarny lub ciemny tekst na białym lub jasnym tle zapewnia doskonałą czytelność, ale niektóre projekty wymagają odwrotnego rozwiązania. Jeśli tekst (zwłaszcza małe litery) ma być wybity z czarnego lub ciemnego tła, upewnij się, że nie zawiera on dużych ilości barwników Cyan, Magenta i Yellow. W przeciwnym razie tekst może zostać wydrukowany niewyraźnie, w zależności od ustawień nadruku. Tło jest takie, że możliwe są niewielkie błędy w wyrównaniu kolorów druku, co powoduje, że krawędzie nie są gładkie. Problem ten jest tym większy, im mniejszy jest tekst.
Inny problem z czytelnością tekstu pojawia się, gdy projektant nie używa typografii wektorowej. Tekst bitmapowy jest rastrowany pikselami i po prostu nie będzie wyglądał ostro w druku, jeśli nie jest ustawiony jako wektor. Jeśli nie pożądanym efektem jest rozmyty, rozpikselowany tekst, sprawdź dwukrotnie, czy tekst jest ułożony wektorowo.
Rozwiązanie: Skonsultuj się ze swoją drukarnią w sprawie ustawień nadruku i sposobu najlepszego wybijania tekstu na ciemnym tle. Aby uzyskać optymalne rezultaty, używaj białego tekstu na tle z niewielką ilością czarnego (i bez innych kolorów). Jeśli musisz użyć kolorów, używaj ich w niewielkich proporcjach. Nie dotyczy to tylko białego tekstu na czarnym tle, ale dowolnych kolorów, jak również tekstu na tekstach. Upewnij się również, że wszystkie elementy tekstowe są rzeczywiście wektorowe i są powyżej minimalnego rozmiaru czcionki wymaganego przez drukarkę - i są czytelne z daleka dla plakatu!
7. Brakujące czcionki lub nieprzekształcone czcionki
Błędy w czcionkach mogą wydawać się związane z tekstem, ale otwierają one cały szereg własnych pułapek. W skrócie, nie możesz oczekiwać, że drukarka będzie miała te same czcionki, które masz na swoim komputerze lub których używasz w swoim projekcie. Dyskusje o tym, które czcionki są lub powinny być "standardowe" są bezcelowe. Istnieje kilka dróg do prawidłowego dostarczania czcionek z plikiem do druku, a niektóre z nich są bardziej odpowiednie dla niektórych produktów druku niż inne.
Rozwiązanie: Możesz osadzić czcionki w swoim PDF, lub możesz przekonwertować swój tekst na kontury (wektorowe) przed wyeksportowaniem dokumentu. Sprawdź w swojej drukarni, którą opcję zalecają do druku plakatów. Dla Chilliprinting zalecamy użycie czcionek PostScript, ponieważ mogą one zagwarantować prawidłowe osadzenie i konwersję. Jeśli z jakiegoś powodu musisz użyć czcionek TrueType, będziesz musiał przekonwertować je na wektorowe / outlines / curves.
8. Kolory i przestrzenie kolorów
"Ale na moim ekranie wyglądało to świetnie!" Jest to jedna z najczęstszych skarg projektantów, którzy są zaskoczeni, gdy ich wydruki nie wychodzą zgodnie z oczekiwaniami. W większości przypadków w grę wchodzi jakaś pomyłka kolorystyczna, założenie lub nieporozumienie. Należy pamiętać, że pod względem kolorystycznym plakaty nigdy nie będą wyglądały dokładnie tak, jak na ekranie. W skrócie, nowoczesne wyświetlacze są podświetlane i używają wariantu przestrzeni kolorów RGB, podczas gdy drukarki używają przestrzeni kolorów CMYK. W pewnym momencie musi nastąpić konwersja. Kolory mogą być nieprawidłowe, jeśli nie skonfigurujesz pliku do druku jako CMYK, nieprawidłowo przekonwertujesz obrazy, przypiszesz niewłaściwy profil kolorów do dokumentu, zapomnisz przekonwertować czarno-białe obrazy na skalę szarości i nie użyjesz koloru procesowego czarnego dla czarnych obszarów w projekcie. Twoje kolory cyjan, magenta, żółty i czarny powinny być kolorami procesowymi, a nie kolorami spotowymi. Suma czterech kolorów nie powinna przekraczać 300%, w przeciwnym razie spowoduje to ponadprzeciętną aplikację atramentu. Twoje wydruki nie będą schły wystarczająco szybko i mogą się sklejać.
Rozwiązanie: Skonsultuj się ze swoją drukarnią w sprawie kolorów. PMS, HKS lub inne kolory specjalne to zupełnie inny rozdział, ale generalnie drukarnia będzie używać przestrzeni kolorów CMYK i pliki do druku powinny być dokumentami CMYK. Nie zapomnij przekonwertować czarno-białych obrazów na skalę szarości, w przeciwnym razie będą one miały odcień podobny do sepii. Zapytaj drukarnię, jakiego profilu kolorystycznego użyć i jakiego rodzaju czerni użyć dla obszarów w pełni czarnych. Ogólnie rzecz biorąc, 100 % czerni daje najlepsze rezultaty. Dla plakatów Chilliprinting wymagamy dokumentu CMYK, a profil kolorów możesz pobrać z naszej strony internetowej. Zalecamy użycie tylko czerni procesowej dla czarnych lub szarych kolorów. Unikaj cieniowanego, rozmytego tekstu poprzez użycie tylko jednego koloru dla tekstu, jeśli to możliwe. Dla głębokiej czerni innej niż 100% K, użyj 40% cyjanu i 100% czerni (C:40/M:0/Y:0/K:100) lub C:30/M:30/Y:30/K:100.
9. Komunikacja i zarządzanie czasem
Nie ma znaczenia, do czego będziesz używał plakatów, czy jest to wydarzenie, kampania promocyjna, czy też po prostu wokół biura, zawsze zaplanuj wystarczająco dużo czasu na druk. Tak, drukujemy i dostarczamy bardzo szybko, ale będziesz potrzebował bufora na wypadek, gdyby coś poszło nie tak. Częstym błędem jest nieplanowanie czasu na naprawę błędów w druku. Twój projektant przekazuje Ci plik do druku, Ty wysyłasz go do drukarni, oni zauważają problem, a Ty musisz wrócić do swojego projektanta, aby go naprawić. Nie lekceważ ilości czasu, który może to pochłonąć. Ponadto, wszelkie prośby lub komunikacja z projektantem lub drukarnią, w których nie jesteś konkretny, prawdopodobnie spowodują błędy, nieporozumienia, opóźnienia lub dodatkowe koszty, gdy trzeba coś naprawić.
Rozwiązanie: Wyjaśnij sprawy od początku i zaplanuj wystarczająco dużo czasu na druk plakatu, w tym czas na naprawę błędów. A jeszcze lepiej - unikaj jak najwięcej błędów. Odpowiednio wcześnie zapytaj drukarnię o wszystkie wymagania. Jeśli nie projektujesz plakatów samodzielnie, przekaż wszystko, czego potrzebujesz swojemu projektantowi lub połącz go bezpośrednio z drukarnią. Nie zakładaj, że Twój projektant będzie wiedział wszystko o wymaganiach. Unikaj nieporozumień, które wynikają z bycia niespecyficznym. "Standard" jest trudnym słowem, na przykład. Podobnie jak wyrażenia takie jak "najlepszy", "zwykły" czy "taki sam jak ostatnio" w odniesieniu do dowolnych parametrów zadania drukowania. Bądź konkretny i komunikuj się precyzyjnie.
10. Korekta i ostateczny plik do druku
To powinno być oczywiste, ale zdziwilibyście się, jak często korekta jest pomijana lub wykonywana w pośpiechu. Wszyscy jesteśmy ludźmi, wszyscy popełniamy błędy. Te mogą być trudne do zauważenia, zwłaszcza gdy są to zwykłe literówki w tekście, na który gapimy się już zbyt długo. Na firmowym blogu, błąd ortograficzny jest szybko naprawiany. Kiedy jednak plakaty zostaną wydrukowane, nie pozostaje nic innego, jak wydrukować je ponownie za dodatkową opłatą.
Z korektą wiąże się sprawdzanie wersji plików do druku lub elementów projektu. Bardzo częstym błędem jest po prostu wgranie niewłaściwej wersji projektu lub wydrukowanie go, zanim wszystko zostało sfinalizowane i odpowiednio zatwierdzone.
Rozwiązanie: Przeznacz czas na te ważne kroki. Korekta i sprawdzenie pliku do druku jest bardzo ważne i powinno być wykonywane przez co najmniej dwie osoby. Upewnij się, że ostateczną wersję projektu plakatu widzą i akceptują wszystkie niezbędne osoby, zanim przystąpisz do druku. Ostatecznie, prześlij poprawny plik do drukarni!
Wnioski
Jeśli zastosujesz się do naszych powyższych wskazówek dotyczących unikania powszechnych błędów w druku plakatów, możesz zaoszczędzić sobie czasu, pieniędzy i stresu. W Chilliprinting, masz profesjonalnego partnera do drukowania plakatów. Gwarantujemy Ci szybką realizację zamówień w wysokiej jakości i w konkurencyjnych cenach. Sprawdź nasze opcje druku plakatów i upewnij się, że Twój plik spełnia wymagania naszego nowoczesnego procesu drukowania plakatów od samego początku. Dla Twojej wygody, możesz pobrać szablony wydruku, opcje zadań Adobe PDF i profile kolorów, aby łatwo utworzyć prawidłowe pliki do druku, dzięki czemu Twoje masowe zlecenie druku plakatów wyjdzie świetnie.